torsdag den 9. december 2010

En julebekendelse

Jeg elsker jul! Det skal der ikke herske nogen tvivl om. Men julens bringer også af og til det værste op i mig. For når det bliver jul, så blomstrer den perfektionistiske ugebladshusmor op i fuldt flor.

Min julemåned består af eksalteret juleglæde, hvor glaskuglerne, glanspapiret og det multifarvede kagekrymmel kommer i spil. Men den består desværre også af hysterisk kontrol, hvor jeg er sur og lidt grådlabil med hektiske pletter på kinderne, fordi det ikke lige blev, som jeg havde ønsket mig det. Jeg ved godt, at jeg er den eneste kvinde, der har det sådan - men nu ved I det :-)

Så er det godt, at en utæt tagrende, et nøgent pæretræ og hård frost kan minde mig om, at det behøver ikke at være så svært.

Prøv at se, hvad naturen pynter op med, mens vi andre høvler rundt med sølvspray og silkebånd inden døre.





Og nu sner det også udenfor, så jeg overgiver mig. God torsdag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar