søndag den 11. december 2011

11. december - Kræmmerhuse i papir


Jeg elsker papir. Køber grådigt rulle efter rulle, glatter brugt gavepapir ud og gemmer gamle papirposer. Og tænker hver gang, at det kan jeg sikkert få brug for.

Låge nummer 11 gemmer på fine kræmmerhuse - i papir.



Du skal bruge:
  • Gavepapir, silkepapir, glanspapir
  • Alm. saks og mønstersaks
  • Udstandsere og stempler
  • Limstift
  • Skabelon

Til det turkise kræmmerhus har jeg brugt 2 lag papir. Sølvfarvet glanspapir inderst og blomstret papir yderst. Kræmmerhuset er pyntet med et snefnugstempel.


Det sorte kræmmerhus er også lavet i 2 lag. Inderst noget kinky, sort silkepapir med stjernemønster og yderst sølvfarvet glanspapir, hvor jeg har klippet et hjerte, så der er kig til silkepapiret. Hanken er lavet af sort karton, som jeg har klippet hjerter i med min udstandser.

 



Det tøsede kræmmerhus er lavet af gavepapir fra Magasin, som er lyserødt med store prikker på den ene side og guldfarvet med små prikker på den anden side. Jeg har limet en julemand på kræmmerhuset og klippet i kanten med min mønstersaks. Til den smalle hank har jeg vendt den guldfarvede side af gavepapiret yderst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar