onsdag den 14. december 2011

14. december - Flettede hjerter


I kærlig erindring om min kreative mormor har jeg igen i år flettet julehjerter, som skal hænge side om side med hendes hjerter på mit juletræ den 24/12.

Du skal bruge:
  • Gavepapir eller glanspapir
  • Skabelon
  • Saks og lim
Hvis man er meget fingernem, så kan man flette de mest fantastiske mønstre. Det er jeg ikke, så jeg holder mig til de mere klassiske former med en variation i antallet og bredden af de strimler, jeg fletter med.


Den her model er forholdsvis simpel med 2 brede og 1 smal strimmel.


Den her er lidt mere avanceret med 5 strimler. Det er ca. der hvor min fingerfærdighed slipper op. Men hvis man er virkelig fiks på fingrene, så har jeg fundet hjemmesiden Alt om hobby med et utal af variationer med flere udfordringer.


Endelig er der den klassiske variant med et twist: hjerte lavet i tapet og en papirpose til frugt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar